Katastrofipalautuminen palveluna (DRaaS)

Katastrofipalautuminen palveluna eli Disaster Recovery as a Service (DRaaS) turvaa asiakkaan virtuaalipalvelimet aktiivisesti käytössä olevan konesalin ulkopuolelle, maantieteellisesti toiseen paikkaan.

DRaaS-palvelulla asiakkaan virtuaalipalvelimet on suojattu ympäristökohtaisilta tapahtumilta, jotka ovat ulkoisten haittavaikutuksien aiheuttamia. Katastrofitilanteet voivat aiheutua mm. tulipalosta, pitkästä sähkökatkosta, vesivahingosta tai vaikka järjestelmälaitteiden vioittumisesta.

DRaaS-palvelulla pyritään pääsemään takaisin mahdollisimman lähelle katastrofitilannetta (RPO). Katastrofitilanteessa menetetään mahdollisimman vähän dataa, silloin kun järjestelmien palautumispiste pystytään määrittämään mahdollisimman lähelle viimeisintä normaalitilaa. Palveluissa näkyvät käyttökatkot voidaan kaventaa mahdollisimman lyhyeksi kun normaalitilan palautumisaika (RTO) lähestyy nollaa. 

Katastrofipalautuminen palveluna on helposti ja nopeasti käyttöönotettavissa, koska kalliita laite- tai resurssi-investointeja ei tarvita. Palvelu on aina skaalattavissa virtuaalipalvelinyksiköiden lukumäärän mukaan ylös tai alaspäin, joustavasti asiakkaan tarpeen mukaan.

DRaaS-palveluntarjoajana varmistamme ja olemme vastuussa siitä, että käynnistystä vaativille järjestelmille ja palveluille on aina riittävästi kapasiteettia katastrofitilanteen sattuessa.

Blogi: Entäs jos, mitä kun? Älä oleta, vaan varaudu

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteys asiantuntijaamme!

 

 

 

 

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä, asiantuntijamme auttavat sinua mielellään!

Tommi Nieminen
+358 40 576 2946
Matti Nieminen
+358 44 373 3824
Antti Kivalo
+358 50 345 1703
Harri Räty
+358 400 480 864