Hartwall Arenan IT-infrastruktuuri DataCenterin palvelinsalissa

Vastaamme kokonaisvaltaisesti Helsinki Hallin eli Hartwall Arenan palvelin- ja tallennusjärjestelmien toiminnasta ja varmistuksista. Kokonaisuuteen kuuluu lisäksi asiakkaan IT-ympäristön hyvin tunteva palvelupäällikkö.

Hartwall Arena on kovassa käytössä. Hallissa järjestetään vuosittain noin 120 konserttia ja urheilutapahtumaa, joissa on kaikkiaan yli 700.000 kävijää. Tarjoamme osaamistamme Helsinki Hallille, eli Hartwall Arenalle sekä Jokerit Hockey Club Oy:lle, jonka jääkiekkojoukkue Jokerit pelaa kansainvälisessä KHL-liigassa. Hartwall Arenan verkkosivuston kävijämäärät nousevat usein korkeiksi. DataCenterin kuormanjakopalvelun ja valvonnan avulla ruuhkahuiput ovat hoituneet ongelmitta. Palvelu rullaa myös arjessa: palvelupäällikkö on puhelinsoiton päässä ja käy asiakkaan tiloissa säännöllisesti.

"IT-ympäristömme toimintavarmuus on erinomaisella tasolla”

Vuonna 2006 alkanut yhteistyömme on laajentunut kattamaan monipuolisen palvelukokonaisuuden. Vastaamme kokonaisvaltaisesti Helsinki Hallin palvelin- ja tallennusjärjestelmien toiminnasta ja varmistuksista. Omalle IT-henkilöstölle ei ole tarvetta. Hallin viimeiset palvelimet ajettiin alas keväällä 2012 mittavassa IT-ympäristön päivityshankkeessa. Fyysisiä palvelimia ei hallissa enää ole ja kaikki sovellukset on siirretty uusille virtuaalipalvelimille. 

”On hieno ja turvallinen tunne, kun palvelinympäristömme on ammattilaisten käsissä ja korkealuokkaisissa tiloissa. IT-ympäristömme toimintavarmuus on erinomaisella tasolla”, kertoo Helsinki Hallin talouspäällikkö Sarah von Weissenberg. ”Arvostan sitä, että he ovat aidosti kiinnostuneita IT-ympäristöstämme ja sen jatkuvasta kehittämisestä.”

Palvelupäällikkö takaa laadun 

Tarjoamme Helsinki Hallille virtuaalisen palvelinkapasiteetin, palvelimien ja tietokantojen ylläpidon sekä valvonnan, kahdennetut tietoliikenneyhteydet, palomuuripalvelut ja varmuuskopioinnin. Virtuaalipalvelimien levytilaa saadaan kapasiteettina vikasietoisesta levyjärjestelmästä. Palveluun sisältyy myös oma palvelupäällikkö, joka tuntee perusteellisesti Helsinki Hallin IT-ympäristön. ”Palvelun laatu on erinomainen. Kokenut asiantuntija on yhden puhelinsoiton päässä ja pyyntöihimme reagoidaan välittömästi”, painottaa Weissenberg. 

Ruuhkapiikit hoituvat ongelmitta

Varmistamme kuormanjakopalvelulla Hartwall Arenan verkkosivuston toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden myös ruuhkahuippujen aikaan. Kävijämäärät nousevat erittäin suuriksi Jokereiden kotipelien, maailmanluokan konserttien ja tapahtumien alla.  Valvomme IT-ympäristön kuormitusta 24/7/365. Varmistamme sillä kapasiteetin riittävyyden hyvissä ajoin. ” Levytilaa pystymme lisäämään dynaamisesti jopa saman päivän aikana. Palvelukokonaisuus joustaa sekä ylös ja alas”, kertoo DataCenterin myynti- ja markkinointijohtaja Antti Kivalo. 

”Ruuhkahuiput eivät ole tuottaneet meille minkäänlaisia ongelmia”

”Ruuhkahuiput eivät ole tuottaneet meille minkäänlaisia ongelmia”, korostaa Weissenberg. Vikasivusto voidaan avata nopeasti, mikäli verkkosivustossa esiintyisi vikatilanne. Hartwall Arenan verkkopalveluiden lisäksi lipunmyyntikoneiden ja kassajärjestelmien tarvitsema palvelinkapasiteetti tuotetaan DataCenterin palvelinsalista. Jokereiden fanituotteille on myös oma verkkokauppa.

Etäkäyttöratkaisu palveluna

Olemme toteuttaneet palveluna myös etäkäyttöratkaisun. ”Etätyön lisääntyminen näkyy myös meidän liiketoiminnassamme. Pääsemme tietoverkkoomme mistä vain nyt omilla kannettavilla kätevästi ja tietoturvallisesti”, kertoo Weissenberg.  DataCenterin palvelinsalin ja Hartwall Arenan sisäverkon välillä on 100 megabitin tietoliikenneyhteydet. Palvelinsalista on myös DataCenterin tarjoama kahdennettu Internet-yhteys. ”Huolehdimme keskitetysti myös asiakkaamme tietoturvaohjelmistojen hallinnasta ja niiden päivityksistä”, sanoo Kivalo.
 

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä
Minna
ja muut asiantuntijamme ovat valmiina vastaamaan.
DataCenterFinland_MinnaMäkitiura

Lue myös näiden asiakkaiden kokemuksia