Katkoton huolenpito ja asiantuntijuus IT:n tukena

Markkinointipalveluja tuottava Grano Oy halusi löytää sopivan kokoisen ulkoistuskumppanin liiketoiminnan jatkuvuuden tueksi. Tavoitteena oli siirtää yritysfuusioiden myötä tärkeimpien palveluiden konesaliratkaisut osaavan konesalikumppanin tiloihin ja hoitoon. Otimme alkuun Granon palvelimet co-location hoitoon ja hyvän yhteistyön myötä palvelu on laajentunut kattamaan liiketoimintakriittisten ratkaisujen kapasiteettipalvelut, Dr-varmistukset sekä valvonnan. Palvelu mahdollistaa IT:n resurssien keskittämisen ydinliiketoimintaan ja ajantasaisen infran Granon IT:lle.

Grano on Suomen monipuolisin sisältöpalvelujen osaaja ja graafisen alan markkinajohtaja Suomessa. Se valmistaa digi- ja printtipalveluihin liittyviä tuotteita, markkinointia ja ratkaisuja, jotka helpottavat ja kehittävät asiakkaiden liiketoimintaa. Konsernin palvelut ovat saatavilla valtakunnallisesti 26 paikkakunnalla

Petri Helin
Petri Helin, Grano

Helsingistä Ouluun.

Markkinointi- ja sisältöhankkeiden työkalujen sujuva ja saumaton toimivuus on tärkeä osa Granon asiakaslupausta. Siksi kriittisten IT-järjestelmien on toimittava luotettavasti ja korkean käytettävyyden periaatteiden mukaisesti.

Tavoitejatkuvuus ja ajattelumaailma varmisti ulkoistuskumppanin valinnan

Granon tavoitteena oli alkuun ulkoistaa oma vanhentuva konesali co-location palvelun avulla. Oma infra vanheni ja sen hallinta esimerkiksi kesäaikaan tuotti päänvaivaa. Co-location kumppani löytyikin läheltä, kun DataCenter Finland avasi Vallilan konesalin aivan Granon naapuriin. Granon tekemien yritysfuusioiden myötä IT:n ulkoistusstrategiaa tarkennettiin entisestään ja kriittisimmän tuotekategorian palvelut päätettiin ulkoistaa kokonaisuudessaan. 

”Palvelu on toiminut hyvin ja asetetut jatkuvuuskriteerit on tavoitettu."

”Useamman kapasiteettitoimittajan tilanteessa halusimme löytää sopivan kokoisen kumppanin. Määritimme tavoitejatkuvuuden palveluille ja saatujen ehdotusten pohjalta valinta oli verrattain helppo”, kertoo tietohallintojohtaja Petri Helin Granolta. 

Kyky kuunnella asiakasta, kovan luokan ymmärrys teknisistä ratkaisuista ja kokonaiskustannukset ratkaisivat ulkoistuskilpailutuksen DataCenterin hyväksi. Nyt kriittisimmät palvelut on ulkoistettu DataCenterin korkean käytettävyyden konesaliin. 

”Palvelu on toiminut hyvin ja asetetut jatkuvuuskriteerit on tavoitettu. DataCenterin väellä ajattelumaailma korkean käytettävyyden ympärillä on selvästi sisäistetty ja saavutettavuus on ollut koko ajan hyvä. IT:llämme on yksi huoli vähemmän ja itsepalvelun sijaan koemme saavamme huolenpitoa”, Petri Helin jatkaa.  

Granon tulevaisuudensuunnitelmat vahvalla hybridimallilla 

Grano etsii koko ajan uusia ratkaisuja joiden avulla asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa.  Asiakkaan myyntiä kasvattavien markkinointiratkaisujen kehittäminen vaatii jatkuvaa parantamista ja näkemystä siitä miten kokonaisuus toimisi järkevämmin. Digitalisaatio, integraatiot asiakkaan ostojärjestelmiin, sovelluspalvelut ovat tärkeässä roolissa. Erityisesti uusissa IT-hankkeissa pilven rooli on tärkeä, mutta jatkossakin Granon IT toimii vahvalla hybridimallilla. ”Pilven suhteen oma tuntumani on, että kustannussäästöä ei näin juurikaan saavuteta, skaalautuvuutta ja jatkuvuutta kylläkin”, Petri Helin päättää keskustelun.  
 

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä
Minna
ja muut asiantuntijamme ovat valmiina vastaamaan.
DataCenterFinland_MinnaMäkitiura

Lue myös näiden asiakkaiden kokemuksia