Tarjousvaiheessa luotu mielikuva täyttyi ja ylittyikin

DataCenter tuli Opteamin avuksi, kun useita päiviä kestänyt verkkosivujen käyttökatko alkoi uhata liiketoimintaa. Pystytimme verkkosivut ja palvelut toimintakuntoon vuorokaudessa. Nyt tarjoamme alustan Opteamin palkkaohjelmalle, dokumenttien hallinnalle, verkkosivuille ja rekrytointiportaalille.

 

Nopea apu kriisitilanteessa sekä yhteistyön helppous, hyvät henkilökemiat ja jouheva palvelujen skaalautuvuus täyttivät – ja ylittivät – asiakkaan odotukset. Lisäksi aiempien palveluiden kustannukset puolittuivat keskittämisen myötä. "Jos meillä ei olisi DataCenterin palvelua, ei meillä olisi liiketoimintaakaan. Ostettu alusta toimii niin kuin kuuluukin. Saan nukkua yöni hyvin”, summaa Paananen yhteistyön lopputulosta.

Opteam on yksityisomisteinen henkilöstöpalveluyritys. Sen pääliiketoiminta-alueet ovat rekrytointi, henkilöstövuokraus, henkilöarvioinnit, henkilöstön kehittämisen ja sopeuttamisen sekä työkykyjohtamisen palvelut. Opteam on yksi toimialansa suurimmista yrityksistä Suomessa ja sillä on yli 30 toimipistettä ympäri Suomea.

Yhteistyömme alkoi elokuussa 2014, kun Opteamin silloisen kumppanin palveluiden piirissä olleet verkkosivut olivat käyttökatkon vuoksi pois käytöstä useita päiviä. Liiketoiminnan kriittisimpiin kuuluvimpien palveluiden eli verkkosivujen ja siellä olevien rekrytointiin liittyvien palveluiden käyttö häiriintyi pahasti. Ensivaiheessa pystytimme verkkosivut ja palvelut takaisin toimintakuntoon vuorokaudessa. Kun liiketoiminta rullasi moitteettomasti, alettiin kokonaisuutta tarkastella lähemmin.

"Jos meillä ei olisi DataCenterin palvelua, ei meillä olisi liiketoimintaakaan."

”Olimme tutustuneet DataCenteriin jo aiemmin ja tehneet kartoitustakin, mutta kriisitilanteessa saatu nopea palvelu sai meidät katsomaan yhteistyötä tarkemmin. Tarpeemme oli selvä ja yhteisen sparrailun kautta päädyimme privaattipilviratkaisuun. Palvelumalli kuulosti niin hyvältä, että sitä piti vertailla parin kilpailijan vastaavaan ehdotukseen. Aiempien palveluiden kustannukset puolittuivat, kun eri puolille ripotellut palvelut keskitettiin yhteen paikkaan. Lopulta DataCenterin maine luotettavana toimijana sekä hintataso ratkaisivat palvelusopimuksen heidän edukseen”, kuvailee Opteamin ICT Manager Heikki Paananen.

Vastaamme Opteamin palkkaohjelman, dokumenttien hallinnan, verkkosivujen ja rekrytointiportaalin palveluiden alustan tarjoamisesta. Alustaratkaisua täydennettiin turvallisuuden lisäämiseksi varmistus- ja valvontapalveluilla sekä Windows-käyttöjärjestelmä- ja SQL-lisensseillä. Lisenssikustannuksissa saavutettiin merkittäviä säästöjä palveluiden uudelleen ryhmittelyllä. Palveluiden luotettavuutta lisää usean eri operaattorin tietoliikenneyhteyksien käyttö. Uusia kehitysaihioita on jo työn alla. Palveluiden lisääminen onnistuu toimivan alustan päälle mallikkaasti.

Tarjousvaiheessa luotu mielikuva täyttyi ja ylittyikin

Koska Opteamilla oli ollut useampikin huono kokemus ulkoistuskumppaneista, nousivat tärkeiksi valintakriteereiksi palveluiden käytettävyys ja ylipäätään palvelun saaminen sekä kumppanin luotettavuus ja kyky kehittää olemassa olevaa ympäristöä eteenpäin. Myös asioiden sujuva edistäminen, vasteaikojen nopeus sekä ennen kaikkea kustannustehokas alusta, jossa on jousto- ja käyttövaraa vielä pitkäksi aikaa eteenpäin, olivat Opteamille tärkeitä. Suuri plussa oli myös, että asiakaspalvelumme - Service Desk ja Opteamin palvelut sijaitsevat Suomessa ja tukea saa nopeasti henkilöltä, joka tuntee rakennetun ympäristön sekä puhuu suomea.

"Meillä on yksi kumppani, jonka kanssa henkilökemiat ja luottamus toimivat hyvin."

Heikki Paananen, ICT Manager, Opteam
Heikki Paananen, ICT Manager, Opteam

”Ostamamme ratkaisu on tuonut IT:n näkökulmasta ennen kaikkea helppoutta. Meillä on yksi kumppani, jonka kanssa henkilökemiat ja luottamus toimivat hyvin. Palveluiden skaalautuvuus onnistuu jouhevasti, voimme nostaa ja sulkea palveluitamme. Samalla myös kustannukset joustavat, palveluiden käytön ja tarpeittemme mukaan. Jos meillä ei olisi DataCenterin palvelua, ei meillä olisi liiketoimintaakaan. Ostettu alusta toimii niin kuin kuuluukin. Saan nukkua yöni hyvin”, summaa Paananen yhteistyön lopputulosta.


 

Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä
Minna
ja muut asiantuntijamme ovat valmiina vastaamaan.
DataCenterFinland_MinnaMäkitiura

Lue myös näiden asiakkaiden kokemuksia