Verkkokauppojen palveluntarjoaja keskittyy ydintekemiseen

Vilkas Group tarjoaa noin 1500 asiakkaalleen verkkokauppoja palveluna. Asiakkaat saavat verkkokaupoilleen valmiin konseptin, verkkokauppajärjestelmän, jossa kauppias voi keskittyä liiketoimintaansa ja verkkokaupan hallinnointiin. Pitkälle konseptoidussa palvelussa asiakkaat voivat itse päättää palvelun asteen, ilman taustalla oleviin, pitkälle vietyihin teknologisiin ratkaisuihin perehtymistä.

Lue myös blogistamme: Vilkas notkistaa kehitystyötä Jelastic-alustalla

Verkkokauppoja palveluna tarjoava Vilkas Group Oy on perustettu vuonna 1995. Vilkkaan verkkokauppapalveluita käyttää jo kolmasosa Suomen aktiivisista verkkokaupoista. Työntekijöidensä omistaman Vilkas Groupin tehtävänä on tarjota kauppiaalle parhaat työkalut menestymiseen verkossa.

”Palvelujemme taustalla on suuri ja kompleksinen infrastruktuuri, jonka ylläpitämiseen ja toimimiseen tarvittaisiin oma konesali ja monen ihmisen työpanos. Itse tekeminen ei tältä osin ollut meille realistinen tai järkevä vaihtoehto”, kertoo Vilkas Groupin kehitysjohtaja Kalle Marjamäki syistä ostaa infrastruktuuri palveluna.

Osaajat keskittyvät ydintekemiseen - tietoturvallinen korkean käytettävyyden it-infra palvelee taustalla 

Vilkkaan yhteistyö kanssamme on jatkunut jo pitkään. Sujuvuuden taustalla on aktiivinen yhteistyö, jossa Vilkkaan palvelua on kehitetty eteenpäin teknologisten vaihtoehtojen ja tarpeiden kehittyessä. Vilkas katsoi viimeisimmän sopimuskauden yhteydessä myös Amazonin tarjooman, mutta se osoittautui kalliiksi vaihtoehdoksi, jossa kaikki tulisi tehdä itsepalveluna. Vilkkaan asiantuntijat arvostavat osaavaa ja henkilökohtaista palveluamme, jossa liiketoiminnan kohtaamien ruuhkahuippujen yllättäessä avunsaanti on mahdollista.

"Saamme nukuttua yömme paremmin kun tiedämme, että laitteet ja niissä toimivat järjestelmät ovat turvassa ja varmuuskopiotkin huolehditaan puolestamme”

”Haluamme keskittyä omaan tekemiseemme eli sovelluskehitykseen ja sovellusten ylläpitoon sekä kumppanuuksien integrointiin palveluumme. Saamme nukuttua yömme paremmin kun tiedämme, että laitteet ja niissä toimivat järjestelmät ovat turvassa ja varmuuskopiotkin huolehditaan puolestamme”, Marjamäki jatkaa.

Jatkuvasti kasvavan asiakasmäärän myötä Vilkkaalla on tarve säännöllisin väliajoin uusia infrastruktuuria ja siihen liittyviä lisäpalveluita, kuten varmistus- ja ylläpitopalveluita. Ostamalla IT-infrastruktuuria palveluna saadaan samalla hinnalla tehokkaampaa ja päivitettyä teknologiaa. Vilkkaan palveluiden taustalla vaaditaan it-infralta korkeaa käytettävyyttä, teknistä ja prosessitason tietoturvaa sekä palveluna ostettavaa asiantuntijatyötä. Olemme kiinnittäneet tarkasti huomiota myös epätodennäköisiltä vikatilanteilta varautumiseen Vilkkaan palvelukokonaisuudessa.

Case-Vilkas

”Osasimme ostaa ja vaatia toimivaa palvelukokonaisuutta. Etsimme ja löysimmekin Vilkkaalle parhaiten soveltuvan kumppanin. Palveluidemme jatkokehitysideointi on jälleen käynnissä, jolla parannamme kokonaisuuttamme entisestään. Valitsemamme palvelumalli on ehdottomasti meille paras malli. Se on skaalautuvin, joustavin ja kustannustehokkain. Voimme hyvin joustavasti hakea DataCenterin kanssa toimivia malleja sekä päättää minkä haluamme tehdä itse ja minkä antaa DataCenterin hoidettavaksi. He eivät ole kaavoihin kangistuneita, vaikka asiat tehdäänkin sovittujen prosessien kautta”, Marjamäki kuvailee yhteistyömallin toimivuutta.  

 

 

Kuuntele myös podcast Miten upgreidata verkkokaupan digitaalinen asiakaskokemuus. Timo Kallela ja Antti Kivalo keskustelevat.

Arvostako sinäkin osaavaa ja henkilökohtaista palvelua? Ota yhteyttä!
Anssi
ja muut asiantuntijamme ovat valmiina vastaamaan.
DataCenterFinland_AnssiKuitunen

Lue myös näiden asiakkaiden kokemuksia